Articol scris de Nick Bollettieri pe www.procomparetennis.net

Antrenamente, antrenamente, antrenamente!

Ai nevoie de mai mult decat antrenamentele zilnice ca să fii un câştigător pe terenul de tenis. Da, antrenamentele te ajuta, dar totul pana la un punct. Pentru a ajunge la nivelul de capacitatea maximă, este nevoie de tehnica buna, o mentalitate câştigătoare şi să fii în formă din punct de vedere fizic. Până când vei face un angajament pentru a deveni o persoana mai bună in afara terenului, nu vei fi în măsură să domini in teren.

Tenisul inseamna mult mai mult decat lovirea unei mingi. Când te uiţi la meciuri vei putea observa ca exista multe stiluri de a lovi mingea, numeroase strategii, şi mai ales miscare! Uită-te la jucatorii de top de pe ambele continente – Federer, Nadal, Roddick, Serena, Venus – toati sunt intr-o forma incredibila si nu este o coincidenţă faptul că acest lucru duce la rezultate foarte bune. Bjorn Borg spunea ” Nu există substitut pentru mobilitate” si a dovedit acest lucru pe terenul de tenis.

Mobilitatea este ceva la care se poate lucra. Invata sa iti aranjezi programul zilnic astfel incat sa iti maximizezi timpul. Cei mai mulţi oameni irosesc cel puţin o oră pe zi şi, fiecare dintre noi, are nevoie zilnic de mai putin timp pentru a-ti îmbunătăţi starea fizică. Arunca o privire atentă asupra programului tau de zi cu zi şi vei vedea că poţi petrece mai puţin timp la telefon. Încearca sa inchizi televizorul din cand in cand. Ia-ti 30 de minute pentru masa de prânz în loc de o oră. Du-te la culcare mai devreme. Trezeste-te mai devreme ca sa poti lucra în linişte şi pace!

Este un stil de viata pe care l-am practicat toata viata mea şi încă o fac la vârsta de 78 de ani. Mi-am aranjat programul, astfel încât să-mi pot maximiza timpul in fiecare zi. Recunosc ca eu nu sunt ca majoritatea oamenilor. Am un motor care ruleaza non-stop, dar acest motor m-a condus unde sunt astazi. Aici este un exemplu din programul meu de zi cu zi:

• în sala de gimnastică de la ora 5 dimineata pentru a face stretching şi antrenament usor;
• Pe teren, antrenând de la 05:45 pana la 12:00;
• Masa de prânz (supa si salata)
• Şedinţa zilnică cu personalul, ora 13.00
• Înapoi pe terenul de tenis de la 13.30 – 16.15.

Când jocul tău scade în performanta nu a alerga la antrenor, ci revizuiesteti programul zilnic. Trebuie sa renunti la câteva minute în fiecare zi pentru sanatatea ta (si mai ales pentru calitatea jocului tau). Odată ce ai găsit timp, vei afla ca nu este atat de greu sa intri in forma. Dacă poti merge la sala de sport sau poti face antrenamentele acasa, este fantastic. Dar dacă nu ai timp sau nu îti poti permite astfel de lucruri, nu intra în panică. Poti face o mulţime de activităţi simple, care necesită puţin timp sau bani.

In fiecare zi aloca câteva minute pentru jogging, înot, plimbare cu bicicleta (chiar şi o bicicletă staţionară), sari coarda, fa o plimbare, sau urca pe scari in loc de lift. Poţi face exercitii simple de stretching, push-up-uri şi alte exerciţii acasa pentru a intra in forma. Aminteste-ti ca totul începe cu tine!